Boehringer Ingelheim

Boehringer Ingelheim, teamwerk in de kijker_

2021 - 1200 m2 - Furniture

Farmareus Boehringer Ingelheim schakelde de afdeling Workspace van CBRE België in voor de verhuizing van zijn kantoren en de inrichting van 1.200 m² nieuwe werkruimte op de tweede verdieping van Triomf, een prachtig gebouw met een ideale ligging in Sint-Lambrechts-Woluwe. CBRE koos Alternativ als leverancier van het kantoormeubilair en is erg blij met de prima samenwerking.

Farmareus Boehringer Ingelheim deed een beroep op de afdeling Workspace van CBRE België, een internationale adviesgroep voor commercieel vastgoed, voor het beheer van het verhuistraject en voor de inrichting van de nieuwe kantoren op de tweede verdieping van “Triomf” een prachtig glazen gebouw met een perfecte ligging buiten het stadscentrum van Brussel. Het gebouw is eigendom van Befimmo, “een vastgoedbedrijf waarmee wij altijd uitstekende betrekkingen hebben gehad”, zegt een tevreden Lionel Andries.

Lionel Andries, hoofd van de afdeling Workspace bij CBRE, is ervan overtuigd dat de werkomgeving de waarden van een bedrijf symboliseert. Het project Boehringer Ingelheim werd uitgevoerd  door een hecht team van professionals: Grégoire Dumont de Chassart, architect en Senior Projet Manager, Katrien Coppieters, interieurarchitect en Alexandre Nobels, ingenieur en Project Manager. Lionel Andries stuurde het team aan en Grégoire Dumont de Chassart werkte in nauw overleg met Neetha Senanayake, Project Manager bij Boehringer Ingelheim. Het was een vruchtbare samenwerking! Tot daar de introducties.

CBRE werd ingezet om de door de architecten van Boehringer Ingelheim opgestelde lay‑out uit te voeren. “We moesten hun plan interpreteren en de klant een sleutel-op-de-deur oplossing aanbieden, rekening houdend met de realiteit van de lokalen, het licht, de bezonning, de ergonomie van de ruimten en vooral de technische haalbaarheid van de vraag. Een project met een vast budget en een strakke planning”, zegt Lionel Andries. “Vanwege Covid-19 werden we genoodzaakt de planning met twee maanden uit te stellen. Tijdens deze lockdown hebben we hard doorgewerkt om het volledige design op punt te stellen en gevalideerd te krijgen. Maar zodra de lockdown eindigde, werd er weer hard uitgevoerd.”

Nieuwe stijl!

Dit project waar CBRE de opdracht voor kreeg betreft een verhuis en inrichting van een werkomgeving van 1.200 m2. De klant kwam van een zeer traditionele en gecompartimenteerde werkomgeving en wenste duidelijk meer flexibele oplossingen om de “Agile” werkmethodes te kunnen implementeren. Zo ontstond er een behoefte aan een grote verscheidenheid om een diversiteit aan welbepaalde taken te kunnen uitvoeren.

Alternativ is als verdeler van het meubelmerk Steelcase met CBRE in contact gekomen, bovendien is er een samenwerkingsovereenkomst tussen Boehringer Ingelheim en Steelcase wereldwijd. Tijdens de briefing van het meubeldossier werden een aantal duidelijke eisen en verwachtingen betreft oa. ergonomie opgelegd, dewelke strikt diende gevolgd te worden.

Lionel Andries verheugt zich in de vlotte samenwerking met alle betrokkenen: met de klant, die buitengewoon tevreden is (“we hebben heel veel positieve reacties gekregen!”), met Befimmo en met Alternativ voor het meubilair. De levering en installatie van al het meubilair werd vlot en zonder enig fout in navolging van de opgelegde planning opgeleverd. “Wij hebben enorm genoten van deze uiterst gezonde samenwerking en hebben trouwens nog andere projecten in het vouruitzicht”, besluit Lionel Andries, hoofd afdeling Workspace van CBRE enthousiast.

U kan de producten van deze realisatie terug vinden in onze catalogus_

Gesture
Gesture

Steelcase

Flex Collection
Flex Collection

Steelcase

ACO Belgium

Geïnspireerd?